onsdag.

38 dagar. just så många dagar har jag nu på mig att skicka in ansökan till su. stockholms universitet. och därmed påbörjar jag det största och mest omvälvande jag hittills gjort i mitt liv. jag och andreas ska alltså om allt går som planerat alltså flytta till stockholm och börja plugga. utan att känna någon. utan att hitta någonstans. och jag lovar att det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på detta. jag går ständigt med detta i mina tankar. ständigt från att vara supersäker och övertygad om att jag kommer att klara detta med en klackspark (okej, kanske inte riktigt så säker..) till att vara livrädd. tänk om jag inte klarar det? tänk om jag inte trivs? tänk om jag ångrar mig? tänk om jag längtar hem? tänk om dethär inte är vad jag vill göra egentligen? tänk om jag inte träffar en enda människa jag tycker om?

jag och mamma var där igår. i stockholm. på universitetet. det var öppet hus. och det var verkligen med skräckblandad förtjusning som jag gick där i korridorerna, bibloteket, fiken, hörsalarna. olika intryck for genom huvudet. kul. spännande. stort. läskigt. okänt. 5 år. kanske 6. det är förmodligen så länge jag kommer att gå där. antagligen slutar jag år 2014 med en lärarexamen eller kanske till och med någongång 2015 med kombinerad lärar- och masterexamen. det är frågan. det är många år. det är en stor skola. det är en stor stad. det är en ny skola och en ny stad.

men överlag känner jag mig sugen och taggad som bara den. vi ska alltså verkligen göra dethär. vi ska inom det närmsta halvåret att söka in till skolor, säga upp lägenheten, hitta en ny lägenhet, säga upp oss från våra jobb, flytta och börja leva som studenter.

-

förövrigt fick jag mitt första pensionsspararkuvert idag, och jag har tydligen hitills sparat ihop 9424 kronor i allmän pension som jag får nytta av om 45 år. det ni!

Kommentarer
Postat av: Anton

OMG. Sthlm e nice. Kommer bli grymt. Gillar stan även om jag dissat att flytta dit hittills. Det bästa är ju förstås att jag är där nån dag i veckan, vilket innebär att säkert kommer springa på varandra oftare än vad vi gör nu!



Och pensionskuvertet jag fick igår... bla! Själv hade jag bara tjänat ihop 6000, men å andra sidan var ju det baserat på 2007 så det lär bli fetare nästa år. Vad man nu ska ha det till.



Vuxenpoäng är det, iaf.

2009-03-12 @ 10:11:36
URL: http://modebloggarens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0