lördag.





tänkte bara påminna och uppmana alla om att ta sig till en vallokal imorgon. om man inte förtidsröstat så klart. själv ska jag ta mig till ängaryd imorgon innan jobbet och rösta. och jag ska nog få med mig både andreas och jens också.

och argumentet "jag har redan röstat nej till eu en gång - så jag skiter i det" är det sämsta argumentet jag någonsin hört. jag har hört det ett antal gånger i fikarummet på jobbet i veckan. som om regeringen och riksdagen skulle dra slutsatsen att "det är bäst vi går ur eu nu när det var så lågt valdeltagande". det finns faktiskt flera eu-kritiker att lägga sin röst på. testa vilket parti och vilken kandidat som matchar dina åsikter bäst här. testet ligger nere till höger på sidan.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Andersson

Sant! EU bryr sig inte om sin legitimitet. Synd att så många väljer att skolka för det är en väldigt svag protest. Slovakien har 18 % i deltagande men dom kör på som vanligt ändå..

2009-06-08 @ 22:40:10
URL: http://fredrik-rotthjarta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0