tisdag.

då var all julledighet slut för denhär gången då. inte för att jag har haft någon särskild julledighet förutom julafton och juldagen. iofs blev jag ju hemma nästan alla dar mellan jul och nyår ändå på grund av feber och så vidare. julafton och juldagen och annandagen var i alla fall lika mysig och släktträffig och full i magen som den brukar, fyllda med klappar, julbord, julgröt, karl-bertil jonsson och en avslutande kalkonmiddag på det. och snö blev det också. och kallt. så kallt att andreas och jag kunde dra på oss termobyxor och ge oss ut på isen i söndags för lite pimplande, och tillhörande korvgrillning, med viktor och pappa. toppenhelg alltså. tror att alla blev nöjda med julklapparna också. jag är iallafall glad för alla mina. fick en hjärtanformad bakform med löstagbar kant av viktor och blev superglad. har aldrig någonsin hittat en med löstagbar kant någonstans. toppen. och sen av andreas fick jag en korg med massa garn + stickor + en stickhandbok. också en supertoppen julklapp. så som jag tjatat om att jag önskar att jag kunde sticka. nu minsann ska jag ta tag i det på allvar. det är synd att varken mamma eller mormor kan sticka så att de kan lära mig. det är ju betydligt lättare då. men efter lite surfande har jag tagit reda på att det finns ett stickcafé i lkpg som även har lite kurser för nybörjare och så. det är ingen mer är jag som är sugen? ni kan väl höra av er i så fall?

nehepp. det börjar väl bli dags att runda av och krypa ner i sängen. älskar att gå och lägga mig numera, eftersom jag har en supertoppen klockradio där jag kan få in runt 14 000 kanaler från hela världen. jag kan alltså om jag vill lyssna på nyheter från mogadishu om jag vill. fast just nu håller jag på att lyssna igenom diverse p3 dokumertärer man kan ladda ner på sr.se. jätteskönt att slappna av och somna till. och dom kommer räcka hur länge som helst eftersom jag oftast hinner somna redan innan den har spelat upp halva. aja. nedan följer lite bilder som togs under helgerna iallafall.

-

förövrigt tycker jag att alla borde byta sin startsida på internet till www.godstart.se och skänka lite pengar till välgörenhet - gratis!



julgranen på julaftonsmorgon, innan alla paketer packades ner i påsar och togs med till mormor osv.



andreas och jag gjorde färgglada figurer av marsipanen.



pimplade på svartgölen. solen sken hela dan.



smått frusen men glad och pigg.



pimpel, pimpel. andreas och viktor fick varsinn aborre. pappa och jag fick vara utan.



korvgrillning.



lite kallt, men superfint och mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0