onsdag.

det är onsdag, och jag är för ovanligehetens skull ledig. har fortfarande inte gjort mig iordning utan jag sitter uppkrupen i soffan under en filt. men snart ska jag ta tag i det, fixa mig för dagen och promenera bort mot stiga för att hämta mamma och deras bil. fast på vägen ska jag nog stanna på skafferiet och köpa lite frukost och heja på brorsan som har praktik där. börjar känna mig lite frukostsugen nu när jag varit vaken några timmar. jag som blev så duktig när jag började jobba och alltid åt nånting innan jag gav mig iväg. nu har jag gått tillbaka till att vara som på skoltiden och inte ät nånting på morgonen och vara hungrig så man tror man ska dö när man väl har lunch. aja. sen straxt efter två ska jag hämta upp andreas med bilen utanför rostfria där han numera jobbar och bege oss mot stockholm och globen där vi ska se oasis ikväll. har ju läst endel av deras gbg-spelning häromdagen och det var väl ingen rolig läsning, men vafasen. ska ändå bli kul att se dom. sen kommer vi hem inatt nångång. stackars andreas som ska upp och jobba tidigt. jag själv börjar ju inte fören klockan nio. han får sova på vägen hem.

vi var i ju stockholm över helgen också, fredag-lördag-söndag och det var toppen. har knappt hunnit hem innan vi ska åka igen. men så jäääkla skönt att komma bort härifrån lite. skulle vara att skönt att komma härifrån på heltid. men vi får väl se hur framtiden artar sig. både josh rouse på fredagen och cirkus cirkör på lördagen var superbra. det var en lyckad helg helt enkelt.

nej nu ska jag väl ta mig i kragen och göra mig iordning och packa ner plånbok och oasis-skivor och biljetter och sånt och ge mig iväg mot bilen på stigaparkeringen. bye!

-

förövrigt är det sjuuukt hur snabbt tiden går egentligen. igår var det exakt två år sedan jag träffade andreas och föll för honom direkt. kan verkligen inte fatta det. i sommar är det två år sedan jag tog studenten. lärrigt. jag måste verkligen prestera något snart. jag dör av tanken på leva vidare exakt såhär i flera år till. i vilket fall så stod det vita rosor på matsalsbordet igår när jag kom hem, och en finklädd andreas som hade bokat bord på golden thai. jag åt vitlöksmarinerad kycklig och det var jääkligt gott. bara så ni vet. älskar dig andreas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0