tisdag.

inatt har jag drömt, inte mindre än två gånger, att jag är på väg till något slags upprop på ett universitet och att jag gått vilse och kommit försent båda gångerna. ska det hålla på såhär ända till aprill när det är dags att söka? eller i slutet av juli när man får besked om man kommit in eller inte? eller fram till slutet av augusti när man i så fall väl ska börja? och varför är jag nervös när jag egentligen vet att det borde inte vara nåt problem i världen för mig att komma in och att skulle klara utbildningen så jävla bra. och pirrar det ändå i magen som bara den när jag tänker på att flytta och plugga och vara borta från mamma och så vidare. men. det är nu eller aldrig. jag dör av klaurstrofobi i denhär stan.

det är tisdag. och jag är ledig. guuuud så skönt det är. mina första lediga dag på jag vet inte hur länge som jag inte ska åka iväg nånstans eller har massa annat att göra. känner inte att jag behöver skämmas alls för att jag gick upp vid halv åtta och lade mig i soffan, kollade nyheterna och nyhetsmorgon någon halvtimma-timma för att sedan somna om under täkcket och inte gå upp förens halv tolv. sitter visserligen fortfarande i soffan, men nu är jag iallafall nyduschad och vaken och ska precis äta mitt första mål mat idag. sen ska jag minsann städa har jag bestämmt mig för. jag är nämligen mycket väl medveten om att det är andreas som står för detmesta att diskandet och städandet i dethär hushållet. så nu jäklar. tror minsann att jag kommer hinna städa lägenheten och hinna få in maten i ugnen tills han kommer hem om drygt två timmar. och idag jäklar ska min man får en riktig middag när han kommer hem, det vankas nämligen fläskkotletter, sås och potatis ikväll. mums. nej man kanske skulle få lite mat i magen nu då och sätta igång?

fast först måste jag bara berätta att min helg var den bästa på hur länge som helst. jag gillar att både albin och kristoffer och remo numera bor och jobbar här i stan, vilket innebär att man får träffa dom lite oftare numera. vi var ju hos albin på inflyttningfest i lördags och jag hade verkligen superkul. känns som jättelängsen jag hade så kul. inte lika kul att albin fick jättemycket näsblod precis innan vi skulle ut och inte kunde följa med. vi gick till strandbaren. och till och med det var superkul. sjukt kul kväll alltså. det vill jag ha mer av.

-

förövrigt har jag nog lyssnat sönder santogold-skivan för denhär gången. efter två månader konstant lyssnande. vilken skiva ska jag nu sätta på när jag ska städa och laga mat idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0