onsdag.

sitter här hemma, nyhemkommer från jobbet, i våran städade lägenhet och funderar över varför jag inte lägger mer tid på att alltid ha det så. det är ju så jäkla mycket skönare att komma hem från jobbet till en städad lägenhet. en lägenhet där det inte ligger kläder och saker överallt. och man hittar saker mycket bättre. och jag mår mycket bättre. faktum är att jag älskar det. och igår när jag väl satte igång satt städa var det till och med kul (!). jag måste bli bättre på dethär. kavla upp ärmarna och göra någonting åt den bottenlåga självdisiplinen. särskilt om jag ska börja plugga i höst. då funkar det inte att sjkuta upp allt till sista stund. så numera ska jag minsann lägga in kläderna/slänga dom i tvättkorgen innan jag kryper ner i sängen på kvällarna. lägga glas m.m. i diskhon istället för att lämna det på bordet innan jag går till jobbet på morgonen. andreas är jättebra på sånt, men inte jag. nej, minsann. dethär ska jag nog klara. frågan är bara hur länge.

-



årets första bukett tulpaner på plats, som jag belönade mig själv med efter all städning igår.



kolla - inte en grej på bordet som inte ska vara där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0