lördag.

då har man snart avklarat den tredje dagen av åtta jobbdagar i följd. slutar om 40 minuter. är jävligt trött på disney on ice som tydligen halva sverige ska gå och se eftersom alla som har ett icakort har rabatt på det. blä.

men som sagt. nu är det bara 40 minuter kvar, och det är ju härligt. funderar på att baka pepparkakor i eftermiddag. köpta pepparkakor är ju iofs godare än hemgjorde, men det är ju roligt att baka. det slår mig vad gammal jag nog har blivit när jag skriver dethär. en tant i en snart 20årings kropp. men jag tycker nog om att vara lite tantig. just nu iallafall. för det är ju jävligt jobbigt att komma till jobbet outvilad och bakis och förstörd. och det är ju mysigt att vara hemma och baka och titta på film i skenet från tända ljus. fast mest är det nog att jag är så trött på tranås för tillfället. det är så enformigt och tråkigt och färglöst och ospännande. och ändå är jag rädd för att flytta. jag fattar ingenting.

nu slutar jag redan om kvart ser jag. ska nog stanna till på coop på vägen hem och köpa pepparkaksdeg.

-

förövrigt kommer jag nog inte att kunna låta bli att titta på dokumentären och britney spears ikväll. pinsamt att jag älskar att läsa/se/höra skvaller och elände om människor jag inte känner eller träffat eller som jag med största sannolikhet inte heller kommer träffa eller lära känna. människan är egendomlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0