lördag.

ooops. nu var det visst över en vecka sen jag skrev nåt här senast. och jag som hade tänkt att bli en aktiv bloggare. aja. men nu så.

sitter på jobbet och vill inget annat än att komma hem. längtar ihjäl mig tills ikväll. då blir det nämligen 20årsparty för hela slanten. mitt 20årsparty. fyller visserligen inte förrens på måndag, men ändå. tjuvstartade firandet lite redan igår när andreas mamma, bror, mormor och mormors sambo var och fikade lite. trevligt trevligt. fick ett jättefint halsband med matchande armband. ska ha iallafall armbandet på mig ikväll. ska sitta här nu till klockan 15. sen är det hem och börja fixa med allt. som tur är har jag ju helt plötsligt förvandlats till en ganska förutseende och förberedande människa så jag har det mesta fixat. allt är diskat, städat, pyntat och all mat som gått att förbereda är nämligen klar. så jag har bara lite mat att göra och väma och hälla upp och sånt, och sen mig själv att fixa. klockan sex kommer sedan första gänget. då ska jag nämligen bjuda på middag för de som vill, och sen någång efter åtta nångång ramlar det väl in ett gäng till. gud vad kul det ska bli att träffa alla. ska försöka ta lite bilder så att jag kan lägga upp lite bilder här och även uppdatera min ouppdaterade bilddagbok. jahopp. en och en halv timma tills man slutar. och fyra och en halv timma tills de första förhoppningsvis anländer. just nu vill jag bara att tiden ska gå.

-

förövrigt är jag jävligt arg och besviken på sveriges såkallade skolsystem. jag insåg nämligen häromdagen att man i stort sett behöver bestämma sig redan som 15åring när man ska söka in till gymnasiet vad man vill syssla med fram till pensionen. och att man kan staffas för att man klarar att gå ut med ett slutbetyg på gymnasiet. iallafall om man vill ha ett jobb som innefattar de praktiska linjerna på gymnasiet. tillexempel elektiker. för om du går ut med ett slutbetyg från gymnasiet och inte har läst just el kan du inte heller bli elektiker. däremot har du gått ut gymnasiet utan ett slutbetyg kan du få möjlighet att läsa upp dina betyg på el-linjen, och därmed få den elutbildning du behöver. det finns inga KY-utbildningar för dem som redan har ett slutbetyg från någon annan linje. i ett bristyrke. bäst av allt är alltså att gå ut gymnasiet utan slutbetyg så att man senare kan bestämma sig för vad man vill göra resten av sitt liv. blä. fan. vad arg jag blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0