första advent.

okej, det var igår, inte idag. men det är lika mysigt idag som igår att tända ljuset på rumsbordet när man kurat ner sig i soffan. har faktiskt fått det lite adventsfint det härhemma iallafall. lite ljus och lite stjärnor och en advetsljusstake. köpte en igår nämligen. kände mig lite tvungen. för är inte det är sån sak som man måste ha? aja, jag ville ha en iallafall så jag köpte en snygg en på fyndlagret igår på julskyltningen. gårdagen var faktiskt himla advent-ig. bakade lussebullar på sena förmiddagen. gick på julskyltningen en sväng, och åkte sedan till andreas mamma på adventsfika på kvällen. och sen när vi kom hem julpyntade lägenheten. och sen myys. gud vad jag nog gillar julen ändå. är dessutom klar med alla mina julklappar redan. hur skönt som helst. nu man bara glida med fram till jul. baka lite knäck och göra lite marsipangodis. fasen. jag vill ha jul nu ju.



lussebullebak.


mm..


första ljuset tänt!


adventsljusstaken från fyndlagret.


jaha. en vecka kvar till nummer två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0